onsdag 7 december 2011

Vacker keramik från Sthål

Jag får en hel del pressmeddelanden och tips i min mejlbox. Det är jag såklart mycket tacksam för. Jag visar långt ifrån allt; jag är supernoga med vad jag visar här på bloggen. Nästan löjligt noga ibland. ;) Ibland dyker det upp helt nya produkter. Det är allra roligast. Speciellt när de är så fina som de här.

De vackra uppläggningsfaten kommer från Sthål. Sthål är Susanna Theander och Helena Åkesson-Liedberg, formgivare och stylister med ett stort intresse för umgänge och mat. Tillsammans har de tagit fram en kollektion bohemiskt brukskeramik, som består av uppläggningsfat och skålar. Vackra färger och former utöver det vanliga. De passar lika bra till kompletta serviser som till personlig hopplock av udda loppisfynd. Det gillar jag!

Sthåls första kollektion heter Arabesque. Den kommer i butik hösten 2012 och består av sex olika buffépjäser i ljus stengodslera. Arabesque tillverkas i fyra nyanser: buteljgrön, bärnsten, kaffe och vitt med brunt stick. Kollektionen premiärvisas på Formex i Stockholm i januari. Den montern blir en "måste-monter" för mig. Jag drabbades av akut ha-begär när jag såg produkterna! Jag lovar att visa foton. ♥ 


Pressbilder från Sthål.

6 kommentarer:

Maria sa...

Verkligen fina!

Åse - Interiörguiden sa...

Vilka fantastiska bilder!

Malin sa...

De förtjänas verkligen att lyftas fram. Otroligt fina. :-)

Jenny - Hemtrender sa...

Jag håller med, ibland kan det vara svårt att välja bland allt men dessa var ju jätte fina, snyggt stylade och fotade också, det ger pluspoäng för en publicering iallafall hos mig!;)

Hoppas allt är bra med dig annars? Ville bara säga att jag återigen börjar ha med länkar till andra bloggar som jag tog bort för ett tag sedan så nu finns det återigen en länk till din blogg på Hemtrender.

Ha det fint och god jul i förskott!
Kram Jenny

Anonym sa...

Ooj, så fina!
Man blir så glad, bara ut av att se bilderna. Tänk så härligt att kunna ha dem att duka med.
Skriv gärna en rad om vad du tyckte om faten osv efter mässan!

Kanel & Cayenne sa...

Åh my, åh my, det finaste porslin jag sett på länge! :) /Nellie